poniedziałek, 30 maja 2011

Pytanie testowe nr 2 – ile jest niebezpiecznych zakrętów?

Pytanie nr2 znajdujące się w testach na prawo jazdy dotyczy ostrzeżenia, o którym informuje kierowców znak ostrzegawczy
widoczny na zdjęciu.


Zdjęcie:

Znak ostrzegawczy informuje kierowców o dwóch niebezpiecznych zakrętach, gdzie pierwszy z nich
przebiega w prawym kierunku.
Znak informuje kierowców tylko o pierwszym kierunku zakrętu.

Dziennik Ustaw nr 170:

Znak ostrzegawczy informuje kierowców o nieokreślonej liczbie niebezpiecznych zakrętów, które mogą wystąpić na drodze.

Zdjęcie:

Znak ostrzegawczy informuje kierowców o nieokreślonej liczbie niebezpiecznych zakrętów, które mogą wystąpić na drodze, gdzie pierwszy z nich przebiega w prawym kierunku.

Znaki ostrzegawcze tego typu występują także m.in.: z tabliczkami, na których widnieją liczby określające ilość niebezpiecznych zakrętów.
Np.: Jeśli na drodze występowałyby trzy zakręty, to tabliczka pod znakiem ostrzegawczym byłaby oznaczona cyfrą trzy.
(W przypadku jednego zakrętu na drodze, znak (bez tabliczki) informowałby kierowców o jednym niebezpiecznym zakręcie).

Podsumowanie:

Znak ostrzegawczy widoczny na zdjęciu informuje o dwóch niebezpiecznych zakrętach, z których
pierwszy przebiega w prawą stronę.
Znak ostrzegawczy bez tabliczki nie ostrzega kierowców o większej (dalszej) ilości niebezpiecznych zakrętów (powyżej dwóch).
(Tylko znak ostrzegawczy z tabliczką informuje o dalszej liczbie niebezpiecznych zakrętów).
Znak bez tabliczki widoczny na zdjęciu ostrzega tylko o dwóch niebezpiecznych zakrętach (do dwóch niebezpiecznych zakrętów).

sobota, 28 maja 2011

Jak obliczyć drogę hamowania pojazdu na różnych nawierzchniach?

Ile czasu potrzeba na zahamowanie i ile drogi przebywa się w tym czasie?

Jeżeli jedziemy 36 km/h, to przejeżdżamy 10 m/1 s ,
(108 km/h, to 30 m/1 s ,
110 km/h, to ponad 30 m/1 s).

Dobry samochód zahamuje ze 100 km/h na 40 - 45 m (droga hamowania),



Jeśli samochód jedzie z prędkością 200 km/h, to nie zahamuje na 90 m, ale na dużo większej odległości (droga hamowania będzie większa) –
(Droga hamowania samochodu nie rośnie liniowo).

W przypadku, kiedy samochód jedzie z prędkością 110 km/h, to droga hamowania wynosi znacznie powyżej 50 m.
Należy także doliczyć do drogi hamowania, czas reakcji, który wynosi przeciętnie od 0,5 – 1 s .

Zahamowanie pojazdu – parametry:
Droga hamowania + czas reakcji + przeanalizowanie prędkości, z jaką jedziemy.

Odpowiedzi do wszystkich pytań testowych są zgodne, co do obliczenia drogi hamowania i należy uczyć się ich na pamięć, ponieważ trudno jest stwierdzić jakie parametry były brane pod uwagę tj.: czas reakcji, droga potrzebna na zahamowanie, której długość
jest zależna od konkretnych modeli aut.

Droga hamowania wydłuży się na nawierzchni mokrej, a będzie krótsza na nawierzchni suchej.
Na nawierzchni oblodzonej droga hamowania także ulegnie wydłużeniu, a na nawierzchni mokrej i suchej będzie trwać krócej.
W sytuacjach hamowania na różnego rodzaju nawierzchniach,
należy brać pod uwagę:
czas reakcji kierowcy, drogę hamowania, prędkość pojazdu.

czwartek, 26 maja 2011

Pierwszeństwo przejazdu i karetka pogotowia (itp.)

Kiedy zbliżamy się do skrzyżowania i słyszymy sygnał karetki, rozglądamy się, lokalizujemy gdzie znajduje się karetka.
W tej sytuacji podjeżdżamy do skrzyżowania z zachowaniem szczególnej ostrożności.



Podczas przejazdu na sygnale pojazdów uprzywilejowanych (tj.: policja, karetka pogotowia), czekamy aż pojazdy te
opuszczą skrzyżowanie.

Po przejeździe na sygnale pojazdów uprzywilejowanych, ponownie rozpatrujemy sytuację – (zasady pierwszeństwa i prawej strony)
na skrzyżowaniu (prostym równorzędnym).

Pojazd (1) ustępuje pierwszeństwa pojazdowi (2), a następnie pojazd (3) ustępuje pierwszeństwa pojazdowi (1), ponieważ skręca w lewo.

wtorek, 24 maja 2011

Proste skrzyżowanie równorzędne i zasady pierwszeństwa przejazdu

Skrzyżowanie równorzędne, gdzie obowiązuje zasada prawej strony, pojazd, który ma wolną prawą stronę może przejechać.



Nie jest tutaj istotne, czy będzie to samochód ciężarowy – pojazd (2) na obrazku.
Wyjątkiem są tylko pojazdy jadące na sygnale tj.: radiowóz policyjny czy karetka pogotowia.
(Jeśli karetka pogotowia lub radiowóz policyjny nie poruszają się na sygnale, należy traktować te pojazdy
nie jako uprzywilejowanych, ale jako pozostałych użytkowników ruchu).

W sytuacji przedstawionej na obrazku, pojazd (1) ma pierwszeństwo przed pojazdem (3), ale nie ma pierwszeństwa przed pojazdem (2).

niedziela, 22 maja 2011

Wyprzedzanie pojazdu z prawej strony

Jeśli chcemy wyprzedzić pojazd z prawej strony, możemy to zrobić tylko na wyznaczonych pasach ruchu.
Jeśli pasy ruchu nie są wyznaczone, to nie możemy wyprzedzać z prawej strony.



W sytuacji przedstawionej na obrazku pojazd (2) może wyprzedzić pojazd (3), ponieważ
wyprzedzanie następuje z lewej strony.

Pojazd (1) nie może wyprzedzić pojazdu (2), ponieważ musiałoby to nastąpić z prawej strony.
Pojazd (1) nie może wyprzedzić pojazdu (2) także z lewej strony, ponieważ wtedy pojazd (1) jechałby „pod prąd”.
(Wszystkie odpowiedzi w pytaniu 278 są prawidłowe – niedozwolone wyprzedzanie z prawej i lewej strony w tym przypadku).

Podsumowanie:

Pojazd może wyprzedzać z prawej strony , jeśli są wyznaczone pasy ruchu.
W przypadku terenu zabudowanego, wystarczą dwa pasy ruchu a w sytuacji terenu niezabudowanego muszą występować trzy pasy ruchu – w przypadku jezdni dwukierunkowej, gdzie linia podwójna ciągła rozdziela pasy ruchu o przeciwnych kierunkach.

piątek, 20 maja 2011

Zakaz postoju i dodatkowo strzałka – co to oznacza?


Na zdjęciu jest widoczny znak „Zakaz postoju”.
Postój jest to nie uczestnictwo pojazdu w ruchu, na czas dłuższy niż 1 minuta, nie wynikający z warunków ruchu drogowego, natomiast
zatrzymanie pojazdu jest wyłączeniem pojazdu z ruchu z powodu sytuacji na drodze lub z własnej woli.



Np.:
Jeśli pojazd znajduje się w korku ulicznym, stoi dłużej niż 1 minutę i nie wynika to z warunków ruchu drogowego, to
należy określić to jako postój.
Pojazd może zostać zaparkowany na poboczu na czas krótszy niż 1 minuta, przed znakiem „Zakaz postoju”.
Znak „Zakaz postoju” ze strzałką skierowaną w dół oznacza, że znak obowiązuje do miejsca ustawienia znaku.
(W przypadku strzałki skierowanej do góry oznaczałoby to, że zakaz postoju obowiązywałby za tym znakiem).

Podsumowanie:

W sytuacji przedstawionej na fotografii pojazd może zostać zaparkowany na poboczu na czas 1 minuty, przed znakiem „Zakaz postoju”, a
na czas dłuższy niż 1 minuta za znakiem („Zakaz postoju”), ponieważ za znakiem nie obowiązuje zakaz postoju.

0.Kliknij przycisk poniżej i podziel się ze znajomymi:

środa, 18 maja 2011

Nie wolno wyprzedzać pojazdów z prawej strony przy dojeżdżaniu do wierzchołka wzniesienia

Pytanie: Czy można wyprzedzić pojazd z prawej strony w takiej sytuacji jak przedstawiona na rysunku? Odpowiedź: Nie można.
(„Prawo o ruchu drogowym” – przepisy dotyczące wyprzedzania nr 108,
np.: istnieje przepis informujący, że można wyprzedzać z prawej jeśli są wyznaczone pasy ruchu, ale także istnieje
przepis zakazujący wyprzedzania, jeżeli zbliżamy się do wierzchołków wzniesień.



W sytuacji przedstawionej na zdjęciu, pojazd (1) może wyprzedzić pojazd (2), ale tylko ze strony lewej.
Pytanie: Dlaczego pojazd (1) może wyprzedzić pojazd (2) tylko z lewej strony?
Odpowiedź: Zazwyczaj kierowcy podczas nagłych sytuacji na drodze (np.: wypadku), kierują się na prawą stronę, dlatego
też przepis reguluje w taki sam sposób tę sytuację.
(Wyprzedzanie z prawej strony jest dopuszczalne, ale tylko w niektórych przypadkach).

W przypadku przedstawionym na obrazku, pojazd (1) powinien wyprzedzać tylko z lewej strony,
pomimo możliwości wyprzedzania z prawej strony określonej przepisami.
Sytuacja na rysunku obrazuje wyprzedzanie pojazdu (2) przez pojazd (1) w utrudnionych okolicznościach (pojazdy (1) i (2) zbliżają się do wierzchołka wzniesienia), więc przepisy nie dopuszczają do wyprzedzania z prawej strony, a tylko z lewej.

Podsumowanie:

Pojazd (1) nie może wyprzedzić pojazdu (2) z prawej strony, ponieważ
oba pojazdy zbliżają się do wzniesienia (utrudnione okoliczności).
Pojazd (1) może wyprzedzić pojazd (2) tylko z lewej strony.
(Przy wyprzedzaniu pojazdu (2) przez pojazd (1),
kierowca pojazdu (1) powinien włączyć kierunkowskaz, aby powiadomić
kierowcę pojazdu (2) o zamiarze zmiany pasa ruchu).

poniedziałek, 16 maja 2011

Znak – Zakaz zawracania obowiązuje na najbliższym skrzyżowaniu

Znak „Zakaz skrętu w lewo” obowiązuje na skrzyżowaniu, przed którym jest ustawiony.
Oznacza to, że możemy skręcić na parking (rys.), ponieważ nie skręcamy w lewo na skrzyżowaniu, tylko
skręcamy przed skrzyżowaniem.



Znak „Zakaz skrętu w lewo” nie obowiązuje od miejsca, w którym jest ustawiony, ale na najbliższym skrzyżowaniu.
Możemy skierować się na parking lub na chodnik, aby zaparkować. Jest to dozwolone.
Jednak nie możemy skręcić w lewo na skrzyżowaniu.

Natomiast znak „Zakaz zawracania” obowiązuje od miejsca ustawienia znaku, nie można zawracać, ale
można skręcić w lewo - (przed skrzyżowaniem, na parking).
Kierujący pojazdem może skręcić na parking, ponieważ nie występuje w tym miejscu skrzyżowanie.
Kierowca może także zawrócić, ale tylko przed skrzyżowaniem.
Kierowca nie może skręcać w lewo i zawracać na skrzyżowaniu.

sobota, 14 maja 2011

Dopuszczalne prędkości podczas holowania pojazdów

Podczas holowania pojazdów, np.: samochodu osobowego przez drugi samochód osobowy,
są dopuszczalne prędkości 30 lub 60 km/h.

Jeżeli znajdujemy się na terenie niezabudowanym, jedziemy z prędkością 60 km/h, a jeżeli
znajdujemy się na terenie zabudowanym, poruszamy się z prędkością 30 km/h.



Jeżeli skręcamy w prawo, znajdujemy się w dalszym ciągu na terenie niezabudowanym, ponieważ
przepisy uległy zmianie.

Tabliczka informuje nas, że rozpoczęła się miejscowość, ale za tabliczką nie ma terenu niezabudowanego.

Jeśli skręcimy w lewo, przejeżdżamy obok tabliczki informującej nas, że
znajdujemy się już na terenie zabudowanym.
Od punktu ustawienia tabliczki, musimy jechać 30 km/h.

środa, 11 maja 2011

Pytania dotyczące testów na prawo jazdy

Jeżeli masz wątpliwości, co do pytań z testów, skorzystaj z opcji
„zapytaj mnie o to pytanie testowe”, a ja przygotuję odpowiedź.


Chodzi o to, aby odpowiedzi przygotowane przeze mnie dotyczyły konkretnego zagadnienia.
Nie chciałbym wspominać o tym, co sadzę na temat jakiegoś pytania, ale chciałbym tylko wyjaśnić to wszystko, z czym masz problem. ;)
Jeśli przy pytaniu nie ma filmu z omówieniem, po prostu mnie zapytaj, a
gdybym nie odpowiedział, bo umknęłaby mi ta informacja, napisz do mnie na e-mail. ;)

poniedziałek, 9 maja 2011

Gdzie nie zmieniać Pasa ruchu, bo oblejesz, chociaż przepisy na to pozwalają!

Odpowiedz sobie teraz na poniższe pytania:

1.) Gdzie nie zmieniać Pasa ruchu, bo oblejesz? (mimo, że przepisy na to pozwalają!)

2.) Co zrobić gdy zbliżasz się do przejścia dla pieszych i wchodzą Ci pod koła ludzie?


Poznaj moje odpowiedzi na te pytania:



Jeżeli interesuje Ciebie więcej na ten temat wejdź tutaj: 

"Pułapki egzaminacyjne - pełna wersja" - czyli jak obronić się przed nieuczciwymi egzaminatorami.













Czy znasz wszystkie niebezpieczne sytuacje na egzaminie na prawo jazdy?

Jak w temacie. Materiał filmowy z omówieniem:




Źródło: Ten film pochodzi z mojego szkolenia:
Sytuacje i niespodzianki na drodze 2.0 !”, przez które łatwo możesz oblać egzamin.











niedziela, 8 maja 2011

Znak d13 nakazuje przejazd lewym pasem przy co najmniej 40 km/h prędkości

Znak d13 stawiany przed wzniesieniami, oznacza, że:
1. Z jednego pasa, utworzą się dwa.
2. Znak d13 informuje nas, że zbliżamy się do wzniesienia.
3. Znak nakazuje jazdę z prędkością co najmniej 40 km/h na jednym z pasów –
(jeśli jedziemy samochodem osobowym pod górę 60-80 km/h, to możemy przejechać.
Jeżeli jednak jedziemy pod górę samochodem ciężarowym, który nie jest w stanie podjechać pod wzniesienie
z prędkością 40 km/h, to jesteśmy zobowiązani do skorzystania z pasa bocznego, aby nie blokować ruchu).



(Np.: Traktor jadący pod górkę nie jest w stanie przekroczyć prędkości 40 km/h i dlatego powinien jechać pasem bocznym, aby
udostępnić drogę przejazdu).
4. Znak d13 umożliwia jazdę prawym pasem ruchu z prędkością większą niż 40 km/h.
(Nie istnieje przepis zakazujący jazdę poniżej 40 km/h prawym pasem ruchu).

Musimy jechać z prędkością co najmniej 40 km/h lewym pasem.
Jeżeli jedziemy 90 km/h lewym lub prawym pasem jest to, dozwolone.
Jednak jeśli jedziemy z prędkością 30 km/h, możemy jechać tylko prawym pasem, a lewym już nie.

Podsumowanie:

Jeśli pojazd nie osiąga 40 km/h, to powinien jechać cały czas prawym pasem.

sobota, 7 maja 2011

Ja aby coś zrobić sprawnie potrzebuję kopa w du.. a Ty?

Czy u Ciebie metoda motywacyjna pt.
"nóż na gardle" najlepiej się sprawdza
by zwiększyć Twoją efektywność nauki?
Jeżeli tak to super bo nie jestem sam:)

Już wyjaśniam o co chodzi. Dwa dni temu
pisałem do Ciebie w emailu, że potrzebna
jest (1)dobra motywacja do nauki ! Jaka
motywacja jest dla Ciebie dobra=skuteczna?


U mnie przez całe studia działały metody następujące:

1)-wspomniany nóż na gardle - czyli
nieubłagany termin egzaminu, kolokwium, itd.

2)-wykładowca terrorysta, którego po prostu było
strach się bać. Prędzej przesiedzę nockę i
zrobię sprawozdanie do końca niż ośmielę się
mu powiedzieć, że sorry ale nie chciało mi
się zrobić sprawozdanka!

3)-kara finansowa, ej.. nadal mam w bibliotece
uczelnianej 928zł kary za przetrzymanie 5 książek
przez półtorej roku! (liczyli jakoś 50gr dziennie za książkę!)

Czy pamiętasz jak takie metody wywoływały
u Ciebie nagły przypływ energii do nauki. Czyż
nie było to obrzydliwie skuteczne? 





Dobra! Po co ja to w ogóle piszę?:
Zaprojektowałem system, który po prostu zagoni
Ciebie do nauki. Nie będzie kary finansowej ALE
będzie za to wykładowca terrorysta - czyli ja,
przyłożę Ci nóż do gardła - czyli po prostu będę Ci
wysyłał emaile z pogróżkami jeżeli zaczniesz
przekraczać terminy nauczenia się kolejnych porcji
pytań testowych! :)

Dobrą metodę nauki testów już masz w moim systemie,
a do tego dołączam Tobie system motywacji, który
powali Cię na łopatki.




OSTATNIE PYTANIE DO CIEBIE:
-czy chcesz uczestniczyć w takim systemie motywacyjnym
by nauczyć się testów 7 razy szybciej?
Odpisz mi na ten email co o tym sądzisz? Jeszcze ten system nie jest wdrożony bo nie wiem właśnie czy ktokolwiek chce z niego skorzystać a po co mam wprowadzać coś do puki nie ma na to chętnych, więc daj znać.


Z poważaniem
P.S. Mimo iż jestem niekarany to potrafię motywować
kursantów do bardziej intensywnej nauki.
P.S2 Saddan Husajn motywował urzędników kijem
i marchewką! Marchewkę też mam w postaci
wartościowych nagrań wideo - jak zdać egzamin
na prawo Jazdy.
P.S3 To może brzmi trochę śmiesznie i wygłupiam się
pisząc w taki sposób, ale prawda jest taka, że
te metody motywacji są po prostu skuteczne!






Zacznij używać systemu poznajTESTYpremium.pl

wejdź tutaj






Michał Trąbski
(Ten co stworzył stronkę poznajTESTY i dodaje do
niej system motywacyjny powalający na kolana)

Jaki jest najczęściej popełniany błąd w nauce testów na prawo jazdy?

Pracując z moimi kursantami nad nauką teorii
odkryłem i zrozumiałem bardzo ważny błąd,
który popełniało większość kursantów!

Abyś mógł właśnie uniknąć tego błędu
przygotowałem coś specjalnego, coś
czego nie znajdziesz w żadnych innych
serwisach dotyczących prawa jazdy!

Do zlikwidowania tego błędu przygotowałem
unikalną FUNKCJĘ w moim serwisie do nauki
testów, której nie było wcześniej w internecie!

Największym błędem przy uczeniu się testów
jest bezmyślne wkuwanie ich na pamięć...



Bardzo dużo pytań otrzymuję z prośbą o wyjaśnienie
jakiegoś pytania z testów! Np. pytania dotyczą
pierwszeństwa przejazdu gdy mamy tramwaj,
samochód i zielone światło (pyt. 234 i 235).
Otóż tramwaj nie jest świętą krową i czasami
to on ustępuje pierwszeństwa innym pojazdom!

UNIKALNA FUNKCJA DLA CIEBIE:  (przewiń do 1.15min)




Pod każdym pytaniem w testach masz opcję:
/zapytaj mnie o to pytanie/
Wpisz tam po prostu to co cię gnębi i trapi a
ja przygotuję odpowiedź. Może dużo osób woli zakuć,
zaliczyć i zapomnieć ALE łatwiej jest nawet
zakuć gdy rozumie się dla czego odpowiedź
jest taka a nie inna!



Zobacz moje przykładowe omówienie pytań testowych:







P.S. Jeżeli nie masz jeszcze konta w serwisie
załóż je tutaj: http://poznajtestypremium.pl/sites/display/site_id/34



Z szacunkiem do bólu i cierpienia,
który przeżywasz ucząc się testów!
Pozdrawiam
Michał Trąbski, instruktor nauki jazdy, pasjonat tematu
(Ten co pozwolił sobie wymyślić metodę,
która skraca ból i cierpienie osób uczących się)

Na czym tak na prawdę polega mój system nauki testów w 6 dni?

Cześć
Z tej strony Michał Trąbski (instruktor).
Co prawda choć jestem przed 30tką i prawko
mam od bardzo dawna to jednak znam Twój ból
(naprawdę!!), że musisz się po prostu tych
testów nauczyć.

Nie tak dawno bo w 2009 roku postanowiłem
z nudów zdać prawko na ciężarówkę. Sama jazda
dużym autem była spoko ale za to 193 pytania
testowe... dramat. Myślałem, że się ich szybko
nauczę ale nic z tego. Przede wszystkim mieszały
mi się pytania. Nie wiedziałem co sam już
przerobiłem a co jest nowe.

Wziąłem się na sposób i zacząłem notować
na kartce te pytania, które już umiem dobrze i,
te które muszę koniecznie powtórzyć, no i jakoś
się tak z tymi kartkami męczyłem.

Ty to masz dopiero przerąbane!! Pytań na B jest
teraz 528 (to jakbym miał to notować wszystko na
kartkach to bym chyba podziękował). Generalnie
potrzebny był system, który uporządkuje Ci w
głowie plan nauczania.




Ten system właśnie udało mi się zinformatyzować : )
Wydałem na to całą masę pieniędzy (głównie praca
informatyków, serwery itd.) Ale warto było ofcourse!

JAK DZIAŁA MÓJ SYSTEM? :
  1). Przeglądasz pytania z zaznaczonymi odpowiedziami
  2). Klikasz przy każdym pytaniu czy znasz je:
      SŁABO, ŚREDNIO, DOBRZE
  3). Skupiasz się na powtórce słabych pytań i nie tracisz
      czasu na te łatwiejsze znane Ci dobrze!

"Powiedz mi, ile cennego czasu zyskasz
przy tej metodzie nauki? Ten czas lepiej
poświęcić na spotkania ze znajomymi,
randkowanie czy piwko!"





ALE TO NIE WSZYSTKO!!
Potrzebna jest jeszcze (1) dobra motywacja
do nauki oraz (2) omówienia wszystkich pytań
na Prawo Jazdy.

P.S. Przy okazji powiem, że po 3 dniach
użytkowania testów dostaniesz bardzo
wartościowy BONUS, tak więc zarejestruj
się teraz tutaj: http://poznajtestypremium.pl/zarejestruj-sie





Pozdrawiam
Michał Trąbski, instruktor nauki jazdy, pasjonat tematu
(Ten co pozwolił sobie wymyślić
system nauki testów na prawo jazdyw 6 dni)

czwartek, 5 maja 2011

Skrzyżowanie drogi podporządkowanej z drogą z pierwszeństwem przejazdu

Na skrzyżowaniu droga z pierwszeństwem przejazdu przebiega po zakręcie.
Pojazdy (2) i (3) przejeżdżające z drogi z pierwszeństwem przejazdu będą przejeżdżać w pierwszej kolejności, następnie
pojazdy z dróg podporządkowanych (1) i (4).



W przypadku pojazdów (1) i (4), które wyjeżdżają z dróg oznaczonych znakiem „Ustąp pierwszeństwa przejazdu”, to pojazd (4) ustąpi pierwszeństwa pojazdowi (1), ponieważ pojazd (4) ma po swojej prawej stronie pojazd (1).

Pojazd (1) mający wolną drogę z pierwszeństwem przejazdu, (po ustąpieniu pierwszeństwa pojazdom (2) i (3)) może jechaćjako trzeci pojazd w kolejności na drodze - (pojazdy 2, 3, 1)

Pojazd (4) przejedzie jako czwarty w kolejności na drodze, czyli jako ostatni - (pojazdy 2, 3, 1, 4).
Jako pierwszy przejedzie pojazd (2), następnie pojazd (3), później pojazd (1), a jako ostatni w kolejności pojazd (4).


poniedziałek, 2 maja 2011

Skręcanie w lewo przy sygnalizatorze kierunkowym s3

Jeśli sygnalizatory s3 wskazują skręt w lewo, pojazd skręcający w tym samym kierunku może
przejechać tylko według wskazań sygnalizatora, nie może zawracać, ponieważ
sygnalizator s3 wskazuje bezkolizyjny skręt w lewo, a podczas zawracania pojazdu,
w tym samym czasie mogliby przechodzić piesi i mogłoby dojść do wypadku.



Przepisy „Prawa o ruchu drogowym” nakazują, aby pojazd jechał tylko
w kierunku wskazanym przez sygnalizator.

(W przypadku sygnalizatora s1 lub s2 – ze strzałką do warunkowego skrętu w lewo,
pojazd może zawrócić).

Skręt w lewo wskazany przez sygnalizator s3, dotyczy tylko
pojazdu skręcającego w lewo.

spis treści duzy

Nakaz jazdy na wprost
Co to znaczy, pierwszeństwo dla nadjeżdżających z przeciwka
Pułapka związana ze krzyżowaniem drogi z pierwszeństwem przejazdu i tramwajem
Znak zakaz zawracania obowiązuje od miejsca ustawienia znaku do skrzyżowania włącznie
Znak zakaz skrętu wlewo zezwala na zawracanie przed skrzyżowaniem
Gdzie obowiązuje znak zakaz skrętu w lewo
Znak stop nigdy nie wyznacza miejsca zatrzymania
Skrzyżowanie drogi podporządkowanej oznaczonej znakiem stop i drogą z pierwszeństwem przejazdu
Zatrzymanie na drodze z poboczem (linia przerywana)
Dozwolone kierunki jazdy z sygnalizatorem kierunkowym S3
Pierwszeństwo przejazdu na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną i tramwajami
Pierwszeństwo przejazdu na skrzyżowaniu równorzędnym z tramwajem
Hierarchia ważności znaków i sygnałów drogowych
Skrzyżowanie równorzędne i słupek, jak należy przejechać
Gdy wjeżdżamy na skrzyżowanie równorzędne
Zawracanie z użyciem biegu wstecznego na egzaminie na prawo jazdy (prawidłowe zawracanie na 3)
Dozwolone kierunki jazdy z sygnalizatorem kierunkowym S3
Krótkie omówienie ronda
Spis wszystkich moich filmików z poradami o nauce jazdy.
Jak wykonać parkowanie równoległe wjazd tyłem (zatoczka, koperta)? Najlepszy sposób!
Zobacz kiedy parkowanie równoległe na egzaminie na prawo jazdy jest prawidłowe.
Co wolno a czego nie wolno robić podczas parkowania równoległego na egzaminie na prawo jazdy?
Jazdy doszkalające - prawdy i mity. Czy to w ogóle jest potrzebne?
Jak wykonać parkowanie na egzaminie państwowym na prawo jazdy wjazd po prawej stronie.
Prawidłowo zaparkowany samochód prostopadle na egzaminie na prawo jazdy
Pułapki podczas parkowania na egzaminie na prawo jazdy (prostopadłe)
Pułapki, które mogą nas spotkać podczas egzaminu na prawo jazdy część 1
Długi materiał o pułapkach egzaminacyjnych na egzaminie na prawo jazdy( cz. 2)
Parkowanie prostopadłe (przodem) na egzaminie państwowym na prawo jazdy.
Weź wiedzę:
Szkoły jazdy oszukują kursantów na jazdach doszkalających
"Pułapki egzaminacyjne" czyli jak egzaminator chce Ciebie wyrolować!!
Dużo darmowych materiałów mam dla Ciebie !
Pułapki egzaminacyjne cz. 2
Pułapki egzaminacyjne cz. 1
Jak nauczyć się 7 razy szybciej testów na prawo jazdy?
Skrzyżowanie A1
Skrzyżowania - sposoby przejazdu, pułapki, uwagi.
Parkowanie
Dla czego nie zdajemy egzaminu na prawo jazdy?
Ile realnie kosztuje prawo jazdy?
Jak wybrać najlepszą dla siebie szkołę jazdy?
Jak pamiętać o światłach, hamulcu, drzwiach?
Parkowanie prostopadłe przodem
Parkowanie równoległe wjazdy tyłem (zatoczka, koperta)
Nakaz jazdy na wprost
Spis treści: czyli lista prawie wszystkiego co umieściłem na blogu
Skrzyżowanie i pierwszeństwo przejazdu wobec pieszych
Zawracanie z użyciem infrastruktury drogowej po lewej stronie (prawidłowe)
Czy brać Jazdy doszkalające w dniu egzaminu na prawo Jazdy?
Czy jeździć na jazdach doszkalających z różnymi instruktorami?
Jazdy doszkalające w dobrej cenie?
Czy prawidłowo potrafisz zredukować bieg na Jazdach doszkalających?
Jazdy doszkalające – sprawdź czy instruktor poświęca Ci wystarczająco dużo uwagi
Czy powinieneś kupić Jazdy doszkalające
Jazdy doszkalające to prawdziwa żyła złota
Jazdy doszkalające Wrocław
Skrzyżowanie dróg i pierwszeństwo przejazdu z tramwajem
Skręcając przepuść pieszych nawet gdy nie ma pasów
Pieszy nie moze przechodzic przez wydzielone torowisko
Koła zawsze muszą być ustawione na wprost jeżeli skręcasz w lewo
Prawo jazdy i skrzyżowanie równorzędne, co zrobić gdy się zablokuje
Jak nie oblać na skrzyżowaniu równorzędnym
Prawidłowe zatrzymanie przy słupku na skrzyżowaniu równorzędnym
Wjazd w tempo na skrzyżowaniu
Pierwszeństwo przejazdu na skrzyżowaniu równorzędnym, pojazdy i tramwaj
Jak skręcić w lewo
Prawidłowy skręt w lewo bez pasa zieleni
Miejsce zatrzymania przy skrecie w lewo
Nieprawidłowy skręt w lewo w ruchu miejskim i na egzaminie na prawo jazdy
Skręt w lewo przed środkiem wykonany prawidłowo
Zawracanie prawidłowe w bramce po prawej stronie (z użyciem infrastruktury drogowej)
Nieudane zawracanie samochodu po prawej stronie drogi
Jak nie zawracać po lewej stronie drogi
Zachowanie się kierującego pojazdem w stosunku do autobusów wjeżdżających na drogę z przystanku
Hierarchia ważności znaków i sygnałów drogowych
Zasady pierwszeństwa przejazdu przez rondo z włączoną sygnalizacją świetlną i tramwajami
Tramwaj na rondzie ze znakiem ustąp pierwszeństwa przejazdu
Znak stop tak samo określa pierwszeństwo przejazdu jak znak ustąp pierwszeństwa
Tramwaj wyjeżdżający z drogi podporządkowanej
Znak ustąp pierwszeństwa przejazdu kontra znak stop
Skrzyżowanie, na którym droga z pierwszeństwem przejazdu skręca
Pierwszeństwo przejazdu na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym plus tramwaj
Skrzyżowanie równorzędne oraz strefa zamieszkania
Rondo bez znaków mówiących o pierwszeństwie przejazdu
Skrzyżowanie równorzędne i tramwaj
Przecięcie się torów jazdy samochodu i tramwaju
Jakie są dupuszczalne prędkości na drogach ekspresowych
Dopuszczalne prędkości na terenie zabudowanym
Maksymalna dopuszczalna prędkość na drodze dwujezdniowej
Kto może wyłączyć światła w czasie postoju w korku
Czy można używać światła drogowe na oświetlonych drogach
Gdzie można prawidłowo zatrzymać się lub zaparkować
Kto ma pierwszeństwo przejazdu na skrzyżowaniu z włączoną sygnalizacją świetlną gdy tramwaj przecina naszą drogę
Włączanie się do ruchu z drogi gruntowej
Kiedy możemy używać światła drogowe
Jakie światła możemy włączyć w czasie deszczu
Omijanie pojazdu we mgle. Jak należy się zachować?
Zielone światło na skrzyżowaniu dróg nie zwalnia od odpowiedzialności