środa, 12 października 2016

Jak szkoły jazdy oszukują kursantów?


Ten temat jazd doszkalających uznaję za bardzo ważny. Tym bardziej, że dotyczy znakomitej większości kursantów. 


W filmie daję Tobie dużo do myślenia! Zobacz i oceń ..

W filmie omówiłem temat, który może się nie wszystkim spodobać!







Ale to nie wszystko!
Poznaj 
Sytuacje i niespodzianki na drodze 2.0
przez które łatwo możesz oblać egzamin!!



Ten materiał jest mocny
Nie znaczy to że jestem przeciwnikiem doszkalania! Najważniejsze aby doszkalanie było przeprowadzane z głową i z sensem!!






35 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe nagranie. w 100% zgadzam sie z twoimi spostrzezeniami. Filmik odpowiada na wiele pytan, ktore drecza wielu kursantów. Bardzo duzo przydatnych uwag i ciekawostek o których warto wiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny film.Dzięki.Rady zabieram do autka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Damianov8@interia.pl7 grudnia 2010 13:32

    Nigdy nie podchodziłem tak do tego. Bardzo mnie zaciekawiło to, że mówi Pan o tych 2 godzinach w dniu egzaminu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Film bardzo ciekawy ,można z niego wyciągnąć dużo wniosków.Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za czas poświęcony na tworzenie tak ważnych dla kursantów materiałów. Ja już miałam ponad 50 h dodatkowych, ale nadal mi wmawiają, że jeszcze nie jestem gotowa. Osiągnęłam już swoje maximum. Idę na egzamin!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 50h?! Baaaaaardzo dużo! Ja miałam coś, ponad 10h. Dzisiaj zdawałam egzamin wewnętrzny, niestety zakończył się on fiaskiem, gdy przejeżdżając przez sygnalizację świetlną, zmienił się sygnał na pomarańczowy. Zamiast pojechać dalej, chciałam się zatrzymać - skończyłam na środku pasów i usłyszałam - wynik negatywny. Wszystkie, te kryteria, o których wcześniej było wspomniane (na co zwraca uwagę instruktor) są opanowane, chyba do perfekcji... Przeżyłam parkowanie (myślałam, że nie umiem tego robić, dzisiaj obeszło się bez korekty). Pytanie: Czy taki błąd od razy dyskredytuje mnie na egzaminie wewnętrznym?

      Usuń
  6. Dziekuje bardzo za filmiki bardzo mi sie przydaja i czesto je ogladam.Już za pare dni (4 stycznia)mam egzamin panstwowy w Bydgoszcy.Mam jeszcze dwie godziny do wyjezdzenia,zadnych dodatkowych nie kupowalam bo jak moj instruktor mowi,,nie sa mi potrzebne"choc nie wiem niby dobrze sobie radze i jestem zadowolona to nie wiem czy uda mi sie zdac.Podchodze do egzaminu pierwszy raz w zyciu i moze dlatego tak sie martwie,z reszta zadko kto zdaje za pierwszym razem.
    bylabym wdzieczna jezeli zdazylbys mi cos jeszce podeslac,Bydgoszcz kryje duzo niespodzianek,wiec wolalabym byc dobrze przygotowana.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki za filmik. Uważam, że potrzebę "dodatków" w dużej mierze powinni uświadamiać instruktorzy, albo dawać to wyraźnie odczuć.
    Ja miałam tego pecha, że jeździłam z różnymi instruktorami, prezentującymi różne teorie - już od tego faktu czułam zresztą, że potrzebuję więcej godzin. Dwa, że mało który naprawdę zwracał uwagę na to, co robię - poza ewidentnie kryzysowymi chwilami ;) Miałam nieodparte wrażenie, że myślami są już w domu przy obiadku, niestety. Wiem, że są też porządni i wymagający, ale trzeba mieć trochę szczęścia, by na nich trafić. Także kolejne godziny tylko z konkretnymi osobami i mam nadzieję, że będzie lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uważam ze bardzo trafnie opisane spostrzeżenia przydadzą się przynajmniej 97%kursantom dziekuję za dydaktykę jesteś zdrowo myślący i dobre podejście do tematu takich ludzi powinno by więcej

    Marek

    OdpowiedzUsuń
  9. ciekawa uwaga o tych 2h jazdy w dniu egzaminu. Szkoda tylko, że oglądam ten filmik dopiero teraz, a jutro z rana mam egzamin i o żadnej jeździe przed nim nie ma już mowy:(

    OdpowiedzUsuń
  10. dziekuje ! ja mam jeszcze problemy często z redukcją biegu przy skręcie, wyjeździłam dopiero połowę bo 15h i dopiero teraz zaczynam tak naprawdę uczyć się parkowania. Mój intr mówi, że i tak nieźle jak na dziewczynę, ale wg mnie robię masę podstawowych błędów. Nie non stop, ale przynajmniej raz na 10 min.
    Pozdrawiam i czekam na więcej tego typu filmików. Egzamin pewnie w lipcu, a więc mam już mało czasu. Zdaję na bemowie w Warszawie. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo przydatne i ciekawe porady! Naprawdę się przydają i zmobilizowały mnie do zdecydowania się na egzamin pomimo że instruktor twierdzi, że "ścinam" skrzyżowania. Ścinanie polega na tym, że raz na kilka wjeżdżam lekkim łukiem, a nie prostopadle( JAK 99% kierowców!!)
    Dokupiłam 10 i próbóję. Potem tylko 3-4 przed egzaminem.)

    OdpowiedzUsuń
  12. WG MNIE LEPIEJ 2 GODZINY WYKUPIĆ DZIEŃ PRZED EGZAMINEM,BO PO 2H W DNIU EGZAMINU JUŻ SIĘ JEST ZMĘCZONY JAZDA A NA EGZAMINIE LEPIEJ BYĆ WYPOCZĘTYM. PRZYNAJMNIEJ JA TAK MAM ŻE JAK SIĘ DOBRZE WYŚPIĘ I NIE JESTEM ZMĘCZONA TO LEPIEJ MI SIĘ JEŻDZI.TO TAKIE MOJE SKROMNE ZDANIE KAŻDY ROBI JAK WOLI. MÓJ PIERWSZY EGZAMIN JUŻ NIEDŁUGO WIĘC CZAS POKAŻE CZY SIĘ UDA.POZDR

    OdpowiedzUsuń
  13. juz pisałam gdzies ze super ze w koncu trafiłam na madre i jasno i proste tłumaczenia ,duzo sie nauczyłam tutaj a czego nie wiedziałam i nie usłyszałam niddy od instruktora. za 2 tyg egzami n.pozdrawiam i dziekuje panu

    OdpowiedzUsuń
  14. dziękuje bardzo za te filmiki naprawde można się dużo z nich nauczyć, świetne rady

    OdpowiedzUsuń
  15. Dlaczego nie ma Cię w Łodzi??!!?? :0(

    OdpowiedzUsuń
  16. Dlaczego nie ma Cię w Łodzi..??!!??..:o(

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny filmik, wszystko fajnie wypisane, właśnie stoję przed tym dylematem czy wykupić jazdy doszkalające czy iść na egzamim. Jestem już po 30h lecz niestety nie czuję, żebym osiągnęła max.

    OdpowiedzUsuń
  18. Masz naprawdę super podejście:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuję za wyczerpujące wypowiedzi...naprawdę pomagają...

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak płynnie ruszyć pod górkę?

    OdpowiedzUsuń
  21. filmik odpowiada na wiele pytań wychwyciłem kilka punktów np. jazda za każdym razem z innym instruktorem u mnie to notorycznie się zdarza, martwe pole to już całkiem dla mnie nowość przy 30h jazdy. i co najważniejsze bo przez to oblałem swój 1 egzamin w urodziny 28.11.2011 nikt z instruktorów nie poinformował mnie że mam prawo skorzystać z 2 próby nawet jeżeli potrzebuję jej na robieniu łuku. plac na którym ćwiczyłem był równie o wiele mniejszy niż ten w rzeczywistości to za skutkowało o przed wczesnym obrocie kierownicy i jazdy na wprost tyczki. kiedy się zorientowałem było już za późno. ,,Zawsze był tekst jak już ruszysz to się nie zatrzymuj bo będzie po egz."

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo mi się podobają Pana filmiki. Ten akurat wielu osobom może się przydać. Dla mnie nie jest taki istotny bo mi sam instruktor powiedział że mi nie potrzebne więcej jazd, czyli chyba widział, że osiągnęłam maximum. I też mi mówił o 2 h w dniu egz. O nie jest coś - nie wiem co to jest martwe pole??

    I tak nie zdałam za za pierwszym razem bo poległam na rękawie - co mi się wydawało proste. Nie przewidziałam że stres mi wyłączy myślenie, bo normalnie na egz się tak nie stresowałam. I tu zwłaszcza przydało się Pana odliczanie do trzech. Bo bym pewnie nie pamiętała o hamulcu ręcznym.

    Ze wszystkich filmików na youtube Pana filmiki są najlepsze na ogarniecie sprawy. Jest jeszcze jeden facet który mi się podoba, który siedzi w samochodzie i filmuje od środka i od zewnątrz jak parkować, zawracać itd. Pan i ten drugi tworzycie zgraną całość przedegzaminacyjną.

    Za miesiąc drugie podejście i znowu będę powtarzać te filmiki... (pierwszy obecnie wolny termin w Łodzi za miesiąc - masakra)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja dopiero zaczynam tę "wspaniałą" podróż, ale cały kodeks drogowy i podręcznik kierowcy postudiowałam jeszcze przed pierwszą jazdą i przynajmniej w teorii wiem o czymś takim, jak martwe pole, albo, że ma się na egzaminie drugą próbę. Wiem, że to coś innego, ale jak już się oswoję z autem, to przyjdzie kolej na zwracanie uwagi na takie rzeczy i jak siebie znam, to bedę o tym pamiętać. Dziwi mnie trochę, że można tego nie wiedzieć mając cały kurs za sobą...

    OdpowiedzUsuń
  24. W jakim programie były robione te "rozwijane drzewka" na prezentacjach..?

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja zdałam za pierwszym razem, ale miałam naprawdę świetnego instruktora ze szkoły w Piasecznie pod Warszawą.
    Bardzo rzetelny,skuteczny i profesjonalny.
    Wszystko, co opisał P. Trąbski ja przerabiałam z moim instruktorem do znudzenia i do skutku.
    Te dwie godziny przed egzaminem to 100% prawda- po prostu trzeba się rozgrzać, a instruktor na pewno powie ci to, co mnie powiedział , że jeśli nie dam się stresowi to mam szansę zdać.
    I nie dałam się i zdałam, a egzamin trwał 1 godz i 17 min. Egzaminator (WORD w Warszawie, ul.Radarowa)też był po prostu normalny.Spokojny bez wydziwiania. Po prostu sprawdzał, czy mogę samodzielnie jeździć. I tyle.

    OdpowiedzUsuń
  26. Super filmik z którego płynie dużo pomocnych i przede wszystkim jasnych porad. Fajnie, że są tacy ludzie jak Ty.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja wykupilam godzine przed egzmainem, moj instruktor zostawia mnie przed wordem o 10. dwoch nie chcialam z tego wzgledu ze bede za bardzo zmeczona, to jednak non stop koncentracja ktora potrzebna jest mi potem. Pozdrawiam i zycze wszystkim powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  28. Naukę jazdy, rozpoczęłam bardzo późno bo w wieku 50 lat, nie jest mi łatwo, ale mam nadzieję, że osiągnę swój cel, bardzo dużo korzystam z Pana filmików i wskazówek, nabrałam większej odwagi i pewności siebie, dziękuję bardzo.Przede mną jeszcze długa droga, mam problem z redukcją biegu na zakręcie i cofaniem na placu manewrowym, a przede wszystkim z jazdą z większą prędkością. Przejeździłam już 35 godzin i są to jedyne godziny spędzone za kierownicą w moim życiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zaczęłam kurs jeszcze później i wiem, że jest bardzo ciężko.Wcześniej nigdy nie jeździłam. Na kursie jeździłam z 7 instruktorami(który był akurat wolny). Egzamin próbuje zdać już od września i jak na razie bezskutecznie.Egzaminatorzy byli różni.Jazdy doszkalające niewiele mnie nauczyły.Dopiero teraz znalazłam szkołę jazdy (rabat)i instruktora, który naprawdę chce mnie czegoś nauczyć i sprawdzić, kiedy osiągnę max. Przez 10 godzin, które mi poświęcił nauczyłam się więcej niż do tej pory. Korzystam też z Pana filmików i dużo mi pomogły. Kolejny egzamin będę zdawać w przyszłym tygodniu o godz. 6.15. Niestety, terminów nie mogę sobie wybierać, bo ich teraz po prostu nie ma. Jedna lub dwie godziny jazdy przed egzaminem to w tej sytuacji tylko marzenie.
      Szkoda tylko, że to wszystko "odkryłam" tak późno i mam nadzieję (do czego ciągle przekonuje mnie instruktor), że przynajmniej tym razem nie dam się stresowi. Pozdrawiam i zyczę wszystkim powodzenia na egzaminie.

      Usuń
  29. Kurczaki szkoda, że nie uczysz w moim mieście...

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo dziękuję za ciekawy filmik , bardzo pouczający.
    Szkoda,że takich instruktorów jak pan Michał jest tak mało.
    Pozdrawiam serdecznie- Ewa

    OdpowiedzUsuń
  31. Szkołę jazdy w moim mieście wybrałem świadomie, ponieważ miała najwyższą zdawalność (ponad 60%) egzaminów praktycznych. Pomyślałem sobie, że muszą tam być super instruktorzy wręcz urodzeni w L-ce. Trafiłem na właściciela, który chociaż znał wszystkie przepisy (baaa, od niedawna jest nawet egzaminatorem), to uczyć nie potrafił. Na rondo o 3 pasach ruchu zostałem dopiero zabrany po 20h jazd z innym instruktorem, a to skrzyżowanie to standard na wszystkich egzaminach w moim mieście. Dopiero drugi instruktor zaczął zwracać uwagę na takie rzeczy, jak patrzenie na biegi lub patrzenie w lusterka przy ruszaniu. Już nie mówiąc o atmosferze. Myślałem, że to ja wymyślał, szukam sobie wymówek, ale zmieniłem instruktora i po 4h z nim zacząłem normalnie jeździć. Oczywiście zdarzają mi się jeszcze błędy, ale przynajmniej wiem, na co mam zwracać uwagę.
    Najważniejsze: najwyższą zdawalność miał nie bez powodu. Ze szkoły wypuszczał tylko osoby, które perfekcyjnie jeździły na wewnętrznym. Kto nie zdawał wewn, ten automatycznie dokupował godziny (nawet bez propozycji ze strony właściciela).
    Pozdrawiam. Uważajcie na zbyt duże wyniki zdawalności szkół jazdy ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Wybór szkoły jazdy jest bardzo ważny. Ja nigdy nie jeździłam z jednym instruktorem. Terminy jazd były oddalone od siebie o kilka tygodni. Każdy uczył mnie innych sposobów. Miałam totalny mętlik w głowie. Beznadzieja!!!

    OdpowiedzUsuń

spis treści duzy

Nakaz jazdy na wprost
Co to znaczy, pierwszeństwo dla nadjeżdżających z przeciwka
Pułapka związana ze krzyżowaniem drogi z pierwszeństwem przejazdu i tramwajem
Znak zakaz zawracania obowiązuje od miejsca ustawienia znaku do skrzyżowania włącznie
Znak zakaz skrętu wlewo zezwala na zawracanie przed skrzyżowaniem
Gdzie obowiązuje znak zakaz skrętu w lewo
Znak stop nigdy nie wyznacza miejsca zatrzymania
Skrzyżowanie drogi podporządkowanej oznaczonej znakiem stop i drogą z pierwszeństwem przejazdu
Zatrzymanie na drodze z poboczem (linia przerywana)
Dozwolone kierunki jazdy z sygnalizatorem kierunkowym S3
Pierwszeństwo przejazdu na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną i tramwajami
Pierwszeństwo przejazdu na skrzyżowaniu równorzędnym z tramwajem
Hierarchia ważności znaków i sygnałów drogowych
Skrzyżowanie równorzędne i słupek, jak należy przejechać
Gdy wjeżdżamy na skrzyżowanie równorzędne
Zawracanie z użyciem biegu wstecznego na egzaminie na prawo jazdy (prawidłowe zawracanie na 3)
Dozwolone kierunki jazdy z sygnalizatorem kierunkowym S3
Krótkie omówienie ronda
Spis wszystkich moich filmików z poradami o nauce jazdy.
Jak wykonać parkowanie równoległe wjazd tyłem (zatoczka, koperta)? Najlepszy sposób!
Zobacz kiedy parkowanie równoległe na egzaminie na prawo jazdy jest prawidłowe.
Co wolno a czego nie wolno robić podczas parkowania równoległego na egzaminie na prawo jazdy?
Jazdy doszkalające - prawdy i mity. Czy to w ogóle jest potrzebne?
Jak wykonać parkowanie na egzaminie państwowym na prawo jazdy wjazd po prawej stronie.
Prawidłowo zaparkowany samochód prostopadle na egzaminie na prawo jazdy
Pułapki podczas parkowania na egzaminie na prawo jazdy (prostopadłe)
Pułapki, które mogą nas spotkać podczas egzaminu na prawo jazdy część 1
Długi materiał o pułapkach egzaminacyjnych na egzaminie na prawo jazdy( cz. 2)
Parkowanie prostopadłe (przodem) na egzaminie państwowym na prawo jazdy.
Weź wiedzę:
Szkoły jazdy oszukują kursantów na jazdach doszkalających
"Pułapki egzaminacyjne" czyli jak egzaminator chce Ciebie wyrolować!!
Dużo darmowych materiałów mam dla Ciebie !
Pułapki egzaminacyjne cz. 2
Pułapki egzaminacyjne cz. 1
Jak nauczyć się 7 razy szybciej testów na prawo jazdy?
Skrzyżowanie A1
Skrzyżowania - sposoby przejazdu, pułapki, uwagi.
Parkowanie
Dla czego nie zdajemy egzaminu na prawo jazdy?
Ile realnie kosztuje prawo jazdy?
Jak wybrać najlepszą dla siebie szkołę jazdy?
Jak pamiętać o światłach, hamulcu, drzwiach?
Parkowanie prostopadłe przodem
Parkowanie równoległe wjazdy tyłem (zatoczka, koperta)
Nakaz jazdy na wprost
Spis treści: czyli lista prawie wszystkiego co umieściłem na blogu
Skrzyżowanie i pierwszeństwo przejazdu wobec pieszych
Zawracanie z użyciem infrastruktury drogowej po lewej stronie (prawidłowe)
Czy brać Jazdy doszkalające w dniu egzaminu na prawo Jazdy?
Czy jeździć na jazdach doszkalających z różnymi instruktorami?
Jazdy doszkalające w dobrej cenie?
Czy prawidłowo potrafisz zredukować bieg na Jazdach doszkalających?
Jazdy doszkalające – sprawdź czy instruktor poświęca Ci wystarczająco dużo uwagi
Czy powinieneś kupić Jazdy doszkalające
Jazdy doszkalające to prawdziwa żyła złota
Jazdy doszkalające Wrocław
Skrzyżowanie dróg i pierwszeństwo przejazdu z tramwajem
Skręcając przepuść pieszych nawet gdy nie ma pasów
Pieszy nie moze przechodzic przez wydzielone torowisko
Koła zawsze muszą być ustawione na wprost jeżeli skręcasz w lewo
Prawo jazdy i skrzyżowanie równorzędne, co zrobić gdy się zablokuje
Jak nie oblać na skrzyżowaniu równorzędnym
Prawidłowe zatrzymanie przy słupku na skrzyżowaniu równorzędnym
Wjazd w tempo na skrzyżowaniu
Pierwszeństwo przejazdu na skrzyżowaniu równorzędnym, pojazdy i tramwaj
Jak skręcić w lewo
Prawidłowy skręt w lewo bez pasa zieleni
Miejsce zatrzymania przy skrecie w lewo
Nieprawidłowy skręt w lewo w ruchu miejskim i na egzaminie na prawo jazdy
Skręt w lewo przed środkiem wykonany prawidłowo
Zawracanie prawidłowe w bramce po prawej stronie (z użyciem infrastruktury drogowej)
Nieudane zawracanie samochodu po prawej stronie drogi
Jak nie zawracać po lewej stronie drogi
Zachowanie się kierującego pojazdem w stosunku do autobusów wjeżdżających na drogę z przystanku
Hierarchia ważności znaków i sygnałów drogowych
Zasady pierwszeństwa przejazdu przez rondo z włączoną sygnalizacją świetlną i tramwajami
Tramwaj na rondzie ze znakiem ustąp pierwszeństwa przejazdu
Znak stop tak samo określa pierwszeństwo przejazdu jak znak ustąp pierwszeństwa
Tramwaj wyjeżdżający z drogi podporządkowanej
Znak ustąp pierwszeństwa przejazdu kontra znak stop
Skrzyżowanie, na którym droga z pierwszeństwem przejazdu skręca
Pierwszeństwo przejazdu na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym plus tramwaj
Skrzyżowanie równorzędne oraz strefa zamieszkania
Rondo bez znaków mówiących o pierwszeństwie przejazdu
Skrzyżowanie równorzędne i tramwaj
Przecięcie się torów jazdy samochodu i tramwaju
Jakie są dupuszczalne prędkości na drogach ekspresowych
Dopuszczalne prędkości na terenie zabudowanym
Maksymalna dopuszczalna prędkość na drodze dwujezdniowej
Kto może wyłączyć światła w czasie postoju w korku
Czy można używać światła drogowe na oświetlonych drogach
Gdzie można prawidłowo zatrzymać się lub zaparkować
Kto ma pierwszeństwo przejazdu na skrzyżowaniu z włączoną sygnalizacją świetlną gdy tramwaj przecina naszą drogę
Włączanie się do ruchu z drogi gruntowej
Kiedy możemy używać światła drogowe
Jakie światła możemy włączyć w czasie deszczu
Omijanie pojazdu we mgle. Jak należy się zachować?
Zielone światło na skrzyżowaniu dróg nie zwalnia od odpowiedzialności