Zatrzymanie pojazdu powinno nastąpić przed linią zatrzymania.
Sygnalizator s2 ze strzałką do skrętu warunkowego w prawo oraz
czerwonym światłem oznacza, że zawsze musimy się zatrzymać.
Po zatrzymaniu pojazdu, jeśli strzałka sygnalizatora s2 wskazuje
skręt warunkowy w prawo, to możemy przejechać, gdy
ustąpimy pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu (pojazdom, pieszym itp.).
Pierwsze zatrzymanie powinno nastąpić przed sygnalizatorem, a jeśli
występuje linia zatrzymania to przed tą linią.
Linia zatrzymania przedstawiona na zdjęciu znajduje się przed sygnalizatorem.
Dojeżdżając do linii, zatrzymujemy się tuż przed nią,
dokonujemy rozpoznania na drodze ( np.: przechodzący piesi lub zbliżający się do przejścia).
Jeżeli nie ma nikogo na przejściu lub nikt nie zbliża się do przejścia, podjeżdżamy do krawędzi,
nie musimy zatrzymywać się po raz drugi (jeśli nie przejeżdża żaden pojazd).
Podsumowanie:
Zatrzymujemy pojazd przed linią zatrzymania, a jeśli
linia zatrzymania nie występuje, zatrzymamy się przed sygnalizatorem.
(Zatrzymanie przed przejściem dla pieszych nie ma tutaj zastosowania, ponieważ
kwestię zatrzymania rozpatrujemy na podstawie linii zatrzymania lub sygnalizatora –
1. Linia zatrzymania, 2. Sygnalizator, 3. Przejście dla pieszych).
▼
piątek, 29 kwietnia 2011
wtorek, 26 kwietnia 2011
Zawracanie na skrzyżowaniu zabronione, kiedy występuje sygnalizator s3 wskazujący skręt w lewo
Nie wolno zawracać z pasa nr (1),
można skręcić w lewo z tego pasa.
Należy zwrócić uwagę na sygnalizator świetlny – s3 pokazujący bezkolizyjny skręt w lewo.
W przypadku tego sygnalizatora zawracanie jest zabronione.
Sytuacja zawracania na skrzyżowaniu jest zależna od określonego sygnalizatora świetlnego.
(W sygnalizatorze s3 narysowana strzałka do skrętu w lewo, wskazuje na
bezkolizyjny tor jazdy w tym kierunku).
W przypadku sygnalizatora s1, na pasie (1) można skręcać w lewo, a także zawracać.
Zawracanie pojazdu z pasa (1) jest niedozwolone, ponieważ piesi
mają zielone światło.
Zawracanie na zielonym świetle skutkuje nie zaliczeniem egzaminu na prawo jazdy.
Podsumowanie:
Wolno skręcić w lewo z pasa (1), ale
nie można z tego pasa zawracać.
można skręcić w lewo z tego pasa.
Należy zwrócić uwagę na sygnalizator świetlny – s3 pokazujący bezkolizyjny skręt w lewo.
W przypadku tego sygnalizatora zawracanie jest zabronione.
Sytuacja zawracania na skrzyżowaniu jest zależna od określonego sygnalizatora świetlnego.
(W sygnalizatorze s3 narysowana strzałka do skrętu w lewo, wskazuje na
bezkolizyjny tor jazdy w tym kierunku).
W przypadku sygnalizatora s1, na pasie (1) można skręcać w lewo, a także zawracać.
Zawracanie pojazdu z pasa (1) jest niedozwolone, ponieważ piesi
mają zielone światło.
Zawracanie na zielonym świetle skutkuje nie zaliczeniem egzaminu na prawo jazdy.
Podsumowanie:
Wolno skręcić w lewo z pasa (1), ale
nie można z tego pasa zawracać.
sobota, 23 kwietnia 2011
Pytania usunięte z bazy pytań testowych na prawo jazdy: 441, 510, 523
W bazie pytań testowych na „Prawo jazdy”
posiadamy pytania testowe, które zostały usunięte z bazy
przez Ministerstwo Infrastruktury.
Jednym z usuniętych pytań jest pytanie nr 441, które zostało usunięte, ponieważ
nie jest już aktualne i nie pasuje do obecnych przepisów.
Wiele innych pytań zostało wykreślonych z bazy także z powodu braku aktualności.
Pytania podlegają wykreśleniu, a nie zastąpieniu, aby został zachowany właściwy numer
wcześniej zapisanych przepisów.
Obecnie (na początku 2011) roku w bazie znajduje się ok. 528 pytań testowych, a spośród nich
są wykreślone trzy, których nie należy brać pod uwagę tj.: pytania nr 441, 510 oraz 523.
posiadamy pytania testowe, które zostały usunięte z bazy
przez Ministerstwo Infrastruktury.
Jednym z usuniętych pytań jest pytanie nr 441, które zostało usunięte, ponieważ
nie jest już aktualne i nie pasuje do obecnych przepisów.
Wiele innych pytań zostało wykreślonych z bazy także z powodu braku aktualności.
Pytania podlegają wykreśleniu, a nie zastąpieniu, aby został zachowany właściwy numer
wcześniej zapisanych przepisów.
Obecnie (na początku 2011) roku w bazie znajduje się ok. 528 pytań testowych, a spośród nich
są wykreślone trzy, których nie należy brać pod uwagę tj.: pytania nr 441, 510 oraz 523.
środa, 20 kwietnia 2011
Zawracanie na skrzyżowaniu zabronione, kiedy występuje sygnalizator s3 wskazujący skręt w lewo
Nie wolno zawracać z pasa nr (1),
można skręcić w lewo z tego pasa.
Należy zwrócić uwagę na sygnalizator świetlny – s3 pokazujący bezkolizyjny skręt w lewo.
W przypadku tego sygnalizatora zawracanie jest zabronione.
Sytuacja zawracania na skrzyżowaniu jest zależna od określonego sygnalizatora świetlnego.
(W sygnalizatorze s3 narysowana strzałka do skrętu w lewo, wskazuje na
bezkolizyjny tor jazdy w tym kierunku).
W przypadku sygnalizatora s1, na pasie (1) można skręcać w lewo, a także zawracać.
Zawracanie pojazdu z pasa (1) jest niedozwolone, ponieważ piesi
mają zielone światło.
Zawracanie na zielonym świetle skutkuje nie zaliczeniem egzaminu na prawo jazdy.
Podsumowanie:
Wolno skręcić w lewo z pasa (1), ale
nie można z tego pasa zawracać.
Ponieważ czytasz ten artykuł, zainteresuje Ciebie
też obszerny, pełny materiał na temat zawracania:
Zawracanie, na egzaminie państwowym na prawo jazdy!
0.Kliknij przycisk poniżej i podziel się ze znajomymi:
niedziela, 17 kwietnia 2011
Znak Stop oraz znak Ustąp pierwszeństwa przejazdu
Znak „Stop” oraz znak „Ustąp pierwszeństwa przejazdu” są
w stosunku do siebie równoważne.
Znak „Stop” jest znakiem zakazu i zabrania wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się oraz
nakazuje ustąpić pierwszeństwa pojazdom, które jadą drogą z pierwszeństwem.
(Dotyczy pojazdu nr 1)
Znak „Ustąp pierwszeństwa” jest znakiem ostrzegawczym, który ostrzega nas przed tym, że
wjeżdżamy na drogę z pierwszeństwem przejazdu.
(Dotyczy pojazdu nr 3)
Rys.:
Pierwszeństwo przejazdu przebiega tą drogą.
(Pojazd nr 2 wjeżdżający na skrzyżowanie i skręcający w prawo).
Auto jadące drogą z pierwszeństwem przejazdu (2),
ma pierwszeństwo przed pojazdami (1) i (3).
Jeżeli pojazd (2) przejedzie drogę z pierwszeństwem przejazdu i tym samym
droga z pierwszeństwem jest wolna, to pojazd (1) przejedzie jako drugi w kolejności.
Pojazd (3) mający po swojej prawej stronie inny pojazd (1) musi ustąpić pierwszeństwa temu pojazdowi,
niezależnie od występowania znaku „Stop” lub znaku „Ustąp pierwszeństwa”.
Jeśli zamiast znaku „Stop”, wystąpiłby znak „Ustąp pierwszeństwa”, a pojazd (3) miałby
po swojej prawej stronie pojazd (1), to pojazd (3) również w tej sytuacji musi ustąpić
pierwszeństwa przejazdu pojazdowi (1), jedynie z tą różnicą, że znak „Stop”
nakazuje także zatrzymać pojazd (1) przed skrzyżowaniem.
0.Kliknij przycisk poniżej i podziel się ze znajomymi:
czwartek, 14 kwietnia 2011
Zawracanie jest dozwolone tylko z pasa lewego skrajnego
Można skręcać w lewo z pasa (1) oraz (2), jednak należy zawracać tylko z pasa (1).
Przepisy zezwalają na zawracanie z pasa, z którego można skręcić w lewo, ale
jeśli występują dwa pasy do skrętu w lewo (1 i 2), przepisy informują, że
można zawrócić tylko z pasa lewego skrajnego (1).
Sytuacja, która nie może wystąpić to, gdy pojazd z pasa (1) pojechałby w lewo, a zawracałby tą samą drogą pojazd z pasa (2) i tym samym przecinałby także drogę pojazdowi (1)
uniemożliwiając mu przejazd.
Zawracanie pojazdu z pasa (1) i (2) mogłoby nastąpić, jeśli
strzałki byłyby skierowane w dół, co umożliwiałoby zawracanie z obu tych pasów.
Ponieważ czytasz ten artykuł, zainteresuje Ciebie
też obszerny, pełny materiał na temat zawracania:
Zawracanie, na egzaminie państwowym na prawo jazdy!
Przepisy zezwalają na zawracanie z pasa, z którego można skręcić w lewo, ale
jeśli występują dwa pasy do skrętu w lewo (1 i 2), przepisy informują, że
można zawrócić tylko z pasa lewego skrajnego (1).
Sytuacja, która nie może wystąpić to, gdy pojazd z pasa (1) pojechałby w lewo, a zawracałby tą samą drogą pojazd z pasa (2) i tym samym przecinałby także drogę pojazdowi (1)
uniemożliwiając mu przejazd.
Zawracanie pojazdu z pasa (1) i (2) mogłoby nastąpić, jeśli
strzałki byłyby skierowane w dół, co umożliwiałoby zawracanie z obu tych pasów.
Ponieważ czytasz ten artykuł, zainteresuje Ciebie
też obszerny, pełny materiał na temat zawracania:
Zawracanie, na egzaminie państwowym na prawo jazdy!
wtorek, 12 kwietnia 2011
Instrukcja techniczna: Jak zamówić moje szkolenie
W tym materiale filmowym pokażę Ci jak wygląda cały system kupowania szkoleń od strony czysto technicznej.
Zobacz jak zamówić, opłacić i jak to szkolenie wygląda już od środka!!
Zobacz jak zamówić, opłacić i jak to szkolenie wygląda już od środka!!
sobota, 9 kwietnia 2011
1. Kompendium wiedzy, czyli sprawdź swojego instruktora
Przygotowałem właśnie długie nagranie na pierwszy temat z mojej listy:
1. Kompendium wiedzy, czyli sprawdź czy aby na 100% instruktor pokazał Ci wszystko przed egzaminem! Bądź pewien, że nic Cię nie zaskoczy.
Film trwa 42,34 min
Aby oglądać to nagranie za Darmo zapisz się na moją listę vip!
Na tą listę będę wysyłał informacje kiedy moje całe szkolenie będzie już gotowe do sprzedaży.
Poinformuję Cię o tym w pierwszej kolejności ponieważ cały czas intensywnie pracuję nad tym bardzo obszernym materiałem, który zawiera dużo treści przygotowywanej specjalnie na zamówienie kursantów!
VIP lista
Zapisz się na nią jeżeli interesuje Ciebie zbliżające się wielkimi krokami szkolenie,
które pozwoli Ci zdać egzamin za pierwszym razem
wtorek, 5 kwietnia 2011
Komentarze kursantów, na temat szkolenia: "Zawracanie, na egzaminie państwowym"
Tu właśnie proszę kursantów, czyli tych, którzy zakupili moje szkolenie pt:
"Zawracanie, na egzaminie państwowym"
o umieszczanie swoich komentarzy!! Poczytaj sobie.
Napisz co sądzisz o tym szkoleniu w komentarzu ! - jeżeli je już znasz.
(Koniecznie dopisz swoje IMIĘ !! :)
"Zawracanie, na egzaminie państwowym"
o umieszczanie swoich komentarzy!! Poczytaj sobie.
Napisz co sądzisz o tym szkoleniu w komentarzu ! - jeżeli je już znasz.
(Koniecznie dopisz swoje IMIĘ !! :)
Prędkość w terenie zabudowanym 2011
Sporo osób szuka informacji o dopuszczalnych prędkościach Polsce obowiązujących od 2011roku! Dla tego właśnie takie małe zestawienie przygotowałem może się komuś przyda:)
Dwie uwagi:
- na autostradzie mamy teraz 140km/h i do tego podobno tolerancja jest 10km więc można jechać 150:) - ale to oczywiście ja tego nie mówię i nie polecam! (wszystko na własną odpowiedzialność)
- na drodze ekspresowej jednojezdniowej jest nadal 100km/h!! (podwyższona została prędkość na drodze ekspresowej dwujezdniowej!! do 120hm/h
Tabela przedstawiająca ograniczenia prędkości w Polsce od 2011r
obszar | podczas holowania, pojazd z urządzeniem wystającym | ||
strefa zamieszkania | 20 km/h | ||
obszar zabudowany | 50 km/h w godzinach 5:00-23:00 60 km/h w godzinach 23:00-5:00 | 30 km/h | |
poza obszarem zabudowanym, droga jednojezdniowa | 90 km/h | 70 km/h | 60 km/h |
poza obszarem zabudowanym, droga dwujezdniowa | 100 km/h | 80 km/h | 60 km/h |
droga ekspresowa (jednojezdniowa) | 100 km/h | 80 km/h | 60 km/h |
droga ekspresowa (dwujezdniowa) | 120 km/h | 80 km/h | 60 km/h |
autostrada | 140 km/h | 80 km/h | 60 km/h |
0.Kliknij przycisk poniżej i podziel się ze znajomymi:
poniedziałek, 4 kwietnia 2011
Opinie kursantów o działaniu platformy: poznaj-testy.pl
W tym poście zbieram komentarze, o działaniu platformy uczącej testów na prawo jazdy w 6 dni!
System nauki testów w 6 dni:
https://poznaj-testy.pl/
Napisz co sądzisz o tej platformie w komentarzu ! : (tylko abonenci=kursanci)
(Koniecznie dopisz swoje IMIĘ !! :)
System nauki testów w 6 dni:
https://poznaj-testy.pl/
Napisz co sądzisz o tej platformie w komentarzu ! : (tylko abonenci=kursanci)
(Koniecznie dopisz swoje IMIĘ !! :)