poniedziałek, 21 lutego 2011

Szybki przewodnik po nauce testów na prawo jazdy

Tak to działa i musisz ocenić czy w ogóle taki system Ci się przyda!




Zostaw komentarz co o tym sądzisz! Pzdr

czwartek, 10 lutego 2011

Zmiana pasa ruchu

Zamierzając zmienić pas ruchu, na pewno musimy zachować szczególną ostrożność.
To dotyczy praktycznie wszystkich manewrów na drodze.
Jedziemy sobie autem numer 1, tak jak na rysunku. Widać, że nasz pas się kończy.



Musimy wyraźnie i zawczasu sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu. Także w tym przypadku odpowiednio wcześniej włączamy kierunkowskaz w prawo
i oczywiście musimy ustąpić pierwszeństwa pojazdowi, który jedzie po pasie, na który zamierzamy wjechać. Ustąpić mu pierwszeństwa to znaczy powstrzymać się od takiego działania, które zmusiłoby go do zmiany pasa ruchu, czyli na przykład zajechalibyśmy mu drogę, a on by nam uciekał, próbowałby nas ominąć zjeżdżając na inny pas ruchu.
Lub kiedy zmusilibyśmy go do istotnej zmiany prędkości, musiałby przed nami hamować. Także w tej sytuacji, jak na rysunku, kierujący pojazdem 1 nie ma pierwszeństwa, oczywiście, przed pojazdem 2. Powinien włączyć kierunkowskaz odpowiednio wcześniej i oczywiście powinien zachować szczególną ostrożność.

środa, 9 lutego 2011

Sygnalizatory S-6 dla rowerzystów oraz SB dla autobusów

Każdy wie, jak wygląda sygnalizator dla rowerów, ale nie każdy wie, że on nazywa
się „Sygnalizator S6”.
Natomiast sygnalizator z napisem BUS jest przeznaczony dla autobusów.
Natomiast podobnie będzie wyglądał sygnalizator, który dotyczy kierujących tramwajami.
Sygnalizator dla autobusów będzie nazywał się „SB”.



Także te sygnały są przeznaczone odpowiednio dla rowerzystów, dla kierujących tramwajami oraz dla kierujących autobusami. I tutaj jest ważne, że tymi autobusami, które służą do przewozu pasażerów na regularnych liniach. Nie dotyczy to autobusu wycieczkowego,
na przykład, który po prostu przejeżdża przez miasto.

wtorek, 8 lutego 2011

Omijanie przeszkody stojącej na jezdni

Kiedy jedziemy pojazdem i zamierzamy ominąć przeszkodę, musimy zachować na pewno szczególną ostrożność.
W takiej sytuacji jak na rysunku, kierujący pojazdem 1 musi włączyć kierunkowskaz zanim ominie przeszkodę. Nie wynika to jednak z tego, że omija przeszkodę, tylko z tego, że będzie zmieniał pas ruchu.



Proszę zobaczyć, najpierw zjedzie na lewy pas, później włączy kierunkowskaz w prawo, żeby zjechać z powrotem na swój pas. Musi zasygnalizować autom jadącym z naprzeciwka, że coś się dzieje i przede wszystkim tym, które jadą za nim, żeby go w tym czasie nie wyprzedzały.
Kierujący pojazdem 1 nie może omijać przeszkody po prawej stronie. Nie może przejechać po poboczu, ponieważ pobocze służy do jazdy niektórych pojazdów, ale nie samochodów.
Na przykład po poboczu możemy jechać rowerem. Także generalnie rzecz biorąc omijamy tą przeszkodę po stronie lewej, jadąc po jezdni, a nie po poboczu. Pobocze to jest część drogi ruchu, ale niektórych pojazdów.
Oczywiście należy ustąpić pierwszeństwa pojazdowi numer 2, który jedzie z naprzeciwka.
Poza tym on jedzie pasem ruchu, na który my będziemy wjeżdżać, więc też musimy po prostu ustąpić pierwszeństwa, nawet jeżeli jedziemy w kierunkach przeciwnych do siebie.

czwartek, 3 lutego 2011

Nietypowe zawracanie

Zostałem poproszony przez jednego z czytelników bloga o wyjaśnienie jak zawrócić w sytuacji jak na załączonym poniżej obrazku.





Ps. Jak masz jakieś do mnie pytania to pisz na instruktormichaltrabski@gmail.com


Ponieważ czytasz ten artykuł, zainteresuje Ciebie 
też obszerny, pełny materiał na temat zawracania:
Zawracanie, na egzaminie państwowym na prawo jazdy!